Wszystkie pola są wymagane.
2022
Finał Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK 2022 organizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości odbył się w dniach 2-3 czerwca br. w gmachu Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Wzięło w nim udział 20 najlepszych uczniowskich firm, spośród kilkuset, które uczestniczyły w programie edukacyjnym Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
To była pierwsza po dwóch latach pandemii stacjonarna edycja konkursu. Młodzież wróciła w gościnne progi Ministerstwa Rozwoju i Technologii, aby zaprezentować swoje produkty i usługi oraz walczyć o Grand Prix i zaszczyt reprezentowania Polski na JA Europe Gen-E Festival – największym w Europie konkursie dotyczącym przedsiębiorczości dla młodych. Podczas finału jury złożone z przedstawicieli biznesu, w tym członków Zarządów międzynarodowych korporacji oceniało młodzieżowe miniprzedsiębiorstwa pod kątem pomysłu na biznes, innowacyjności, korzyści dla klienta, ale również wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia własnej firmy.
Zdobywcą Grand Prix została firma Bloom z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. Bohaterów Westerplatte w Strzelinie, pod opieką pani Henryki Bilskiej-Mroczki zajmująca się produkcją ekologicznych świec zapachowych.
- Nasza szkoła po raz pierwszy wzięła udział w tym konkursie. Zupełnie nie spodziewaliśmy się, że wygramy. Były łzy, była euforia. Po dzisiejszym dniu widzimy, że jest duże zainteresowanie naszym produktem i myślimy o tym, aby zająć się biznesem na poważnie – mówią zwycięzcy: Wiktoria Nowakowska, Miłosz Nowakowski oraz Aleksandra Nych.
Nagrodę zwycięzcom wręczała pani Olga Semeniuk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.
- Jestem pod wielkim wrażeniem tego co dominuje w przekazie waszych przedsiębiorstw: ekologia, cyfryzacja, sprzedaż internetowa i samoakceptacja. Gratuluję wam pomysłów. Bycie przedsiębiorcą nie jest łatwym zadaniem, ale dzisiaj przed wami stoi niesamowita przyszłość – podsumowała pani minister.
Uczniowie spróbują teraz swoich sił w europejskim konkursie, który odbędzie się w dniach 7-14 lipca br. w innowacyjnej hybrydowej formule. Już od 7 czerwca będzie można odwiedzić wirtualne stoiska uczniowskich firm pod adresem: https://gen-e.eu/, natomiast w dniach 12-14 lipca odbędzie się stacjonarna część konkursu oraz ceremonia ogłoszenia zwycięzców. W Gen-E wezmą udział uczniowie i uczennice z 41 krajów.
Pan Konrad Sadurski., członek Komisji Konkursowej i Rady Fundacji, był pod wrażeniem uczniów:
- Gratuluję odwagi i zaangażowania wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy przygotowywali uczniów do udziału w tym przedsięwzięciu. Jestem przekonany, że wszyscy, którzy brali udział w tym programie zdobyli cenne doświadczenie i mam wielką nadzieje, że produkty, które wytwarzacie będziemy mogli zobaczyć już niedługo na prawdziwym rynku.
Drugie miejsce przypadło petCOOLLAR z II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim, pod opieką pani Marioli Rychlik. Miniprzedsiębiorstwo oferuje obroże z paracordu. Firma zdobyła również Euroclear Trusted Company Award za demokratyczny sposób zarządzania oraz wrażliwość społeczną.
Na podium tegorocznego konkursu znalazło się również miniprzedsiebiorstwo Creators Team z Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi w Świnoujściu, pod opieką pani Lidii Sokołowskiej. Creators Team otrzymało również FedEx Access Award przyznawaną za innowacyjność, wychodzenie poza lokalne rynki oraz wspieranie lokalnej społeczności. Firma oferuje produkty w druku 3D z biodegradowalnych materiałów.
Przyznano także dwa wyróżnienia. W kategorii Prezentacja doceniono miniprzedsiębiorstwo Art&eco friendly z Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku, pod opieką pani Urszuli Mikłosz. W kategorii Stoisko i umiejętności sprzedaży wyróżniono firmę ANGELstore z I Liceum Ogólnokształcącego im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku pod opieką Tatiany Glapiak.
Młodych przedsiębiorców oceniały Komisje Konkursowe złożone z przedstawicieli biznesu: Accenture, Avanade, BNY Mellon, dentsu, Diners Club, Euroclear Bank, Europ Assistance, Fedex, HSBC, Fundacji Leżę i Pracuję, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Nestle, Newsweek, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Banku Pekao, UBS oraz Unum.
Partnerami strategicznymi programu „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” są: Accenture, Bank Pekao oraz FedEx. Program wspierają również Nestle, Euroclear Bank oraz Avanade.
Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i gratulujemy!